Share on Facebook

Potrzebna by³a poziomka na ju¿. Spodoba³ mi siê Velogic High Racer. Pojecha³em do Mariusza do O³awy.

 DSCN1961

 

Przejecha³em siê na jego poziomce - rewelacja. Przymierzy³em kufer - wchodzi na styk, ale bez problemu. Dogada³em siê, ¿e biorê bez widelca, tylko ramê i kierê (U-bar czy te¿ supermen).

Zostawi³em u niego mój fotelik i widelec, ¿eby pos³a³ mi razem z ram±, na adres gdzie mia³em byæ na urlopie w Polsce. Za parê dni jecha³em z CZ do PL z dwoma kó³kami, z baga¿nikiem na którym by³y sakwy w po³owie wype³nione komponetami rowerowymi.

Ludzie sie mnie pytali w pociagu: a gdzie rama? Rama dosz³a po 10 dniach, a ja zabra³em siê za to, co bardzo lubiê: za sk³adanie poziomki.

Mariusz pomalowa³ mi rame wraz z widelcem na mój ulubiony kolor: szary metalic, wzmocni³ fotelik blachami (przed rokiem mi pêk³ i na takim je¼dzi³em). Przy sk³adaniu natrafi³em na jedn± trudno¶æ (zawsze co¶ siê trafi): mój widelec sterczy ze sterów tylko 1,5 cm. Musia³em skróciæ wspornik mostku (taka tuleja, któr± zrobi³ Mariusz: z jednej strony siê j± daje na widelec a na drugi koniec montuje mostek), bo Mariusz da³ d³uuuug± ¶rubê, ale i tak by³a za krótka.

Mostek zamontowa³em odwrotnie (w dó³ czyli wysz³o prawie poziomo). Potem, ju¿ w u siebie w CZ wspornik mostku zosta³ bardzo skórcony, a mostek zamontowany w górê.

Rower potrzebuje d³ugiej linki (oko³o 2,5 m, mo¿e trochê mniej) do tylniej przerzutki - ja poprosi³em Mariusza, a on doda³ do przesy³ki z ram±.

Stabilno¶æ - pierwszy poziom na którym moge jechaæ z górki bez trzymanki. Jak krêcê to ju¿ muszê trzymaæ.

Kierownica U-bar jest fajna, szeroka. Rece z niej nie spadaj±, nie potrzebuje dodatkowych rogów. Nie zas³ania tez widoku do przodu - praktycznie widaæ wszystko od 2,5 m przed rowerem. Owin±³em j± owijk± ¿eby nie bola³o jak walnê ³ydkami. £añcuch prowadzony w rurkach trochê kolidowa³ z hamulcem przednim, a konkretnie z fajk±. Fajkê da³em poziomo do ty³u, na fotce chyba widaæ rozwi±zanie. Jest ok. Fajny by by³ trochê szczuplejszy widelec - mój jest za szeroki i rurka z ³añcuchem prowadz±cym sie za bardzo odgina w bok. Nie¼le te¿ mi rysuje widelec. Ale to normalne w takim przypadku. Tak¿e bêdê siê jeszcze rozgl±da³ za sszczuplejszym widelcem i z d³u¿sz± rur± sterowa. Wtedy wspornik mostku znajdzie swoje miejsce w pudle a ja zamontujê mostek przez 3 pier¶cienie i bêdzie ³adnie i ok. Fotelik prawie le¿y na ramie - prawie nie ma regulacji ustawienia fotelika, jedynie parê cm mozna zmieniæ k±t nachylenia. Dla mnie to jest do przyjêcia. Dla osób z krótkimi nogami mo¿e byæ kolizja ko³a z korbami. Gdy po raz pierwszy ustawi³em d³ugo¶æ bomu to korba (170mm) mija³a mojego Kojaka (opona 1,3 cala) o milimetr. Ale potem stwierdzi³em ¿e ja jednak mam d³u¿sze nogi i teraz korba siê mija z opon± trochê dalej. Mo¿e nawet bedzie miejsce na opony do górala, jak przyjdzie zima. Przejecha³em na nim do dzisiaj 999,6 km. Kilkaset z tego z sakwami. Kilka km w lekkim terenie. Jestem zadowolony, bardzo. Polecam, mo¿na kopiowaæ, znaczy siê kupowaæ. Tu widaæ wspornik mostku jeszcze d³ugi i mostek odwrócony. Wspornik przyciêty, mostek do góry, fajka poziomo do ty³u i za widelec, rurka trze o widelec, a pancerze wchodz± do ramy (to takie trendy teraz jest). D³uga fajka wprowadzona do ¶rodka bomu - dobry patent na prowadzenie linki do przedniej przerzutki. Przerzutka przednia potrzebna z górnym mocowaniem. "Czysty" widok do przodu. Maszyna do gotowa do pracy i na odpoczynek - kufer: pojemno¶æ transportowa, fotelik: wygoda, poziom: szybko¶æ, ¶wiat³o na dynamo: pó¼ne jesienne powroty nie straszne.

Powered by Bullraider.com
 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com