Kolejny LWB wzorowa³y na seryjnej konstrukcji
Witold Lisik
Witam!
Wszystko zaczê³o siê od artyku³ów Marka Utkina w "M³odym Techniku" z koñca lat 80-tych. Tam pierwszy raz zobaczy³em rower poziomy. Bardzo mi siê pomys³ takiego pojazdu spodoba³.
Siedzia³o mi to gdzie¶ w g³owie przez ³adnych parê lat, a¿ wreszcie w 1999 r. zabra³em siê za budowanie w³asnego. Trwa³o to do¶æ d³ugo, bo pierwsza jazda odby³a siê latem 2001.
Mój rower to konstrukcja z "d³ug± baz±" i sterowaniem podsiod³owym (LWB USS). Wzorowany jest na nastêpcy s³ynnego Avatar 2000 - seryjnie produkowanym rowerze Ryan Vanguard. W porównaniu z nim jest tylko nieca³y kilogram ciê¿szy, za to kosztowa³ mnie duuu¿o mniej ni¿ katalogowe 2299 USD Vanguarda :).
Rama ze stali chromowo-molibdenowej (cienko¶cienne rurki na konstrukcje lotnicze) oraz elementy z aluminium, tzn. fotel i kierownica, zosta³y zespawana w os³onie gazów szlachetnych.
Baza roweru (odleg³o¶æ miêdzy osiami) to 170 cm.
Z przodu jest ko³o 21", a z ty³u rozmiaru 700CC.
Osprzêt to w ca³o¶ci Shimano Nexave 300 - siedmiorzêdowy;
z przodu hamulec v-brake z modulatorem, z ty³u hamulec rolkowy.
Hamulce i przerzutki obs³uguje siê zintegrowanymi klamkomanetkami typu TapFire.
Rower wa¿y 16 kg.
W czasie budowy roweru zrobi³em na Akademii Ekonomicznej w Krakowie studia podyplomowe i moj± pracê dyplomow± napisa³em w³a¶nie o rowerku. Ma tytu³ "Analiza celowo¶ci podjêcia produkcji rowerów poziomych" - e-wersja.
Co do wra¿eñ z jazdy to w pe³ni podpisujê siê pod tym, co opisane jest w dziale "Dlaczego w³a¶nie poziome?".
Mogê jeszcze dodaæ, ¿e wbrew obawom nie ma ¿adnych problemów z nauk± jazdy na takim rowerze. Na moim próbowa³o je¼dziæ 5 osób i ka¿da z nich rusza³a z miejsca i jecha³a bez najmniejszych k³opotów. Je¶li jest kto¶ zainteresowany to rower jest na sprzeda¿ bo mam teraz zamiar zbudowaæ rower poziomy z krótk± baz±.
Moja strona: http://wuel.republika.pl
tel. 0-600-760-524 Sanok
Witold Lisik
20-01-2002