Karol Pisarkiewicz
Mój tricykl:
Osi±gi (jak dla mnie za ma³e):
- bez os³ony maksymalna prêdko¶æ 40 km/h (z synem)
- z os³on± 52 km/h (samemu)
Mankamentem tego typu napêdu jest jego ogromne prze³o¿enie, przystosowane raczej na ko³a 26 lub 28 cali. Dlatego zamierzam zmieniæ ko³o na 24 calowe i zamontowanie przedniej korby z 56-58 z±bkami. Pozwoli to na lepsze wykorzystanie przek³adni Rohloffa. Ale przek³adnia ta, to naprawdê wielka frajda, bo mo¿na przerzucaæ biegi podczas postoju lub trudnego podjazdu. Chocia¿ podczas Wielkiego Przejazdu w Gdañsku nie dokrêci³em ¶rubki uchwytu linki i jecha³em ca³y czas na 12 biegu (zdjêcie moje wraz z synem jest na www.rowery.gdansk.pl w jednej z galerii zdjêæ, dok³adnie http://rowery.gdansk.pl/str/img/photo/770.jpg)
Ciekawostki:
1. Niesamowit± rzecz± jest oryginalne wyposa¿enie w instalacjê elektrycz± zasilan± hybrydowo akumulatorem i dynamem. Lampka tylna posiada wbudowany kondensator utrzymuj±cy ¶wiecenie lampki przez 5-6 minut po od³±czeniu zasilania. Dzi¶ takie rozwi±zania nikogo nie dziwi±, lecz pamiêtajcie, ¿e autor pisze te s³owa w 2004r. [RK]
2. Uk³ad kierowniczy sk³±daj±cy sie z poruszaj±cych sie naprzemiennie dr±¿ków sterowniczych (jak w czo³gu lub koparce, co bardzo podoba siê mojemu synkowi)
3. Mocny baga¿nik mog±cy oryginalnie udzwign±æ silnik elektryczny lub spalinowy do napêdzania tylnego ko³a.
4. Amortyzacja kó³ przednich za pomoc± równoleg³ych p³atów laminatów (naprawdê oryginalna idea)
5. Uk³ad hamowania: ty³ - Magura HS 22 przód - Magura 24 z uk³adem przeniesienia hamowania poprzez t³oczki pod³±czone do linek zaci±gn±cych dzwignie hamulców bêbnowych, zapewnia równe hamowanie.
Mankamenty:
1. Trzeszcz±ce podczas jazdy elementy laminatów no¶nych przednich kó³.
2. S³abe prze³o¿enie na prêdko¶æ (za to pod górê niemal ka¿d± podjadê).
3. Odkêcany modu³ napêdowy korby nie posiada regulacji d³ugo¶ci (dla mnie trochê za krótki).
4. Brak amortyzacji tylnego ko³a (czuæ).
5. Nieprzewiewny fotel z w³ókien
18-06-2004
Po d³ugiej przerwie, chcia³bym przedstawiæ dalsze losy mojego tricykla, oto parê informacji i zdjêæ z kolejnych etapów modernizacji tego modelu (w planie s± dalsze modele wykonane z bardziej odpowiednich materia³ów).
Krótko, przez ostanie 4 miesi±ce zmieniono:
1/ w zawieszeniu przednich kó³ zastosowa³em p³aty poliwêglanu 10mm (kuloodporny, he he he),
2/ amortyzowane zawieszenie ko³a tylnego z ramy 24 calowego roweru górskiego (hipermarket) wraz z damperem AIR SHOX (rowery Mercedesa),
3/ tymczasowo ko³o tylne 26" na NEXUS 7 SPEED z hamulcem bêbnowym (przypi³owana zêbatka XT 15T )
4/ korba SAKAE 52/42 (plus ³añcuch SRAM PC48)
5/ w owiewce szybki z poliwêglanu
6/ o¶wietlenie przednie- LED i halogen, tylne- LED i lampki z kondensatorem (¶wiec± jeszcze przez oko³o 3 minuty po zatrzymaniu sie pojazdu)
Komentarz: Zmieni³a sie geometria, ale przede wszystkim komfort podró¿owania, rower sta³ siê bardziej stabilny na zakrêtach, mniej kiwaj±cy siê na nierówno¶ciach oraz szybszyyyyyyyy.
CO dalej: Ci±gle szukam 24" ko³a/felgi na 32 otwory aby wmontowaæ piastê ROHLOFFA (bêdê wdzieczny za pomoc w jej znalezieniu). Wykonanie ramy z aluminium (teraz gdy dopracowa³em siê odpowiedniej geometrii nie bêdzie to takie ryzykowne, czytaj: kosztowne) Oczywi¶cie bêdê informowa³ o postêpach w pracach nad maszynkami.
Poziome pozdrowienia
Karol Pisarkiewicz
20-06-2005